Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Ireny Kosmowskiej

Tutaj powinien być opis

15 marca - Światowy Dzień Konsumenta

Termin obchodów wiąże się z rocznicą przemówienia Johna F. Kennedy’ego,
skierowanego w 1962r. do amerykańskiego Kongresu.

W tej przemowie po raz pierwszy zaakcentowano potrzebę ochrony praw konsumentów.
Kennedy wypowiedział cztery podstawowe prawa konsumentów: prawo do bezpieczeństwa,
rzetelnej informacji, do wyboru oraz prawo do bycia wysłuchanym.

Z jego ust padło też znane stwierdzenie: "Konsumenci to my wszyscy".

Korzystając z tej okazji, przypominamy:

KONSUMENCIE NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ!
MASZ PRAWO DO ZMIANY DOSTAWCY USŁUG I WYBRANIA KORZYSTNIEJSZEJ OFERTY.
RÓB TO ŚWIADOMIE! NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ!
ZANIM PODPISZESZ UMOWĘ – PRZECZYTAJ! 

  • Upewnij się, z jaką firmą zawierasz umowę!
    Masz wątpliwości co do warunków oferty? Nie musisz podpisywać umowy! 
  • Bez względu czy masz lat 20 czy 80, jeśli podpisałeś – ponosisz konsekwencje.
    Podpisanie umowy oznacza akceptację jej warunków.
  • Kiedy dzwoni konsultant przedstawiający się jako „twój dotychczasowy
    dostawca usług” 
    i proponuje atrakcyjną ofertę – BĄDŹ CZUJNY!
  • Sprawdź, czy umowa dotyczy twojego dostawcy.
    Jeśli nie, zastanów się czy chcesz zmienić dostawcę.
  • Jeżeli na umowie widnieje logo nieznanej firmy, masz wątpliwości
    co do oferty, kurier pośpiesza i utrudnia Ci przeczytanie umowy
    NIE PODPISUJ!
  • Jeżeli podpisałeś umowę, dopilnuj, aby kurier zostawił Ci kopię.
    To jego obowiązek, a dla ciebie ważna informacja, z kim zawarłeś umowę.
  • Nie daj się zwieść zapewnieniom, że umowa zostanie przesłana
    później pocztą.
  • Jeśli pochopnie podpisałeś umowę, czujesz się wprowadzony w błąd,
    oferta jest niekorzystna – możesz od niej odstąpić!
  • Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni.
    Wystarczy wysłać oświadczenie przed upływem 14 dni.
    W oświadczeniu podaj imię i nazwisko, adres, numer telefonu,
    numer umowy i datę jej zawarcia. 
    Podpisz się!
  • Możliwość ta dotyczy umów zawartych na odległość (przez telefon,
    Internet) lub poza lokalem przedsiębiorstwa, np. w domu konsumenta.