O PROJEKCIE
Przygotowując każdą z podejmowanych inicjatyw, ZSCKR ma na uwadze cel ogólny, przyświecający działalności szkoły, którym jest zapewnienie każdemu uczniowi warunków do wszechstronnego rozwoju – zarówno na gruncie zawodowym, jak i emocjonalnym, społecznym, warunki do rozwoju, placówka opiera się na swoich zasobach, a także na wsparciu lokalnych przedsiębiorstw, które jednak wielokrotnie nie dysponują wystarczającym potencjałem, aby przyjąć określoną liczbę uczniów na praktykę, czy też infrastrukturę mogącą się przyczynić do wyraźnego przeskoku kompetencji ucznia.
Szkoła braki związane z lokalnym i regionalnym rynkiem pracy stara się uzupełniać poprzez tworzenie jak najlepszych warunków w pracowniach zawodowych, inicjując kolejne doraźne działania wyjazdowe. Dodatkowo, bazując na przyjętych wartościach i założeniach, w naturalnym sposób są kształtowane potrzeby i cele ZSCKR w obszarze europejskiej mobilności i współpracy, w które wpisuje się idea realizacji niniejszego projektu, umożliwiającego uczniom zdobywanie kompetencji w europejskich realiach.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest rozwój możliwości związanych z kształceniem i szkoleniem zawodowym realizowanym przez ZSCKR w Korolówce–Osadzie, poprzez realizację międzynarodowych inicjatyw mobilnościowych obejmujących swoim zakresie wsparcie 82 uczniów kształcących się w zawodach Technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, Technik agrobiznesu oraz Technik żywienia i usług gastronomicznych.
Celami szczegółowymi, wpisującymi się w cel ogólny są:
-
Przygotowanie i realizacja mobilności zagranicznych dla 2 grup uczniów, dedykowanych realizacji 12 – dniowych programów kształcenia zawodowego.
-
Aktywizacja zawodowa i społeczna przynajmniej 60 uczniów z tzw. mniejszymi szansami, włączonych w realizację projektu.
-
Rozwój kompetencji zawodowych i społecznych (w tym językowych) 82 uczniów projektu oraz podniesienie kompetencji do nauki.
-
Zbudowanie silnego i trwałego partnerstwa z greckim partnerem.
-
Stworzenie przestrzeni do wymiany dobrych praktyk oraz adaptacji poznanych metod i narzędzi do szkolnych realiów.
-
Zmotywowanie kadry pedagogicznej ZSCKR do podnoszenia kwalifikacji.
-
Rozwój oferty edukacyjnej ZSCKR oraz podniesienie jej prestiżu poprzez zbudowanie europejskiego wymiaru szkoły.
-
Promocja wartości europejskich, wpisujących się jednocześnie w górny cel działalności placówki.